Інформаційні системи для корпоративного та державного управління
Замовник: Міністерство соціальної політики України
Роки реалізації: 2005-2022
Галузі: Державне управління

Централізований банк даних з проблем інвалідності (ЦБІ) Міністерства соціальної політики України здійснює автоматизацію процесів реєстрації та обслуговування осіб з інвалідністю відповідно до чинного законодавства та організаційно-технічних рішень в сфері соціального захисту такої категорії населення.

ЦБІ забезпечує виконання наступних завдань:

  • ведення реєстрів:
    • осіб з інвалідністю, а саме – реєстраційні дані; медичні довідки; дані інвалідності, індивідуальні програми реабілітації; направлення на забезпечення технічними засобами реабілітації; попередні замовлення та заяви на забезпечення осіб з інвалідністю технічними засобами реабілітації; заяви на надання реабілітаційних послуг тощо
    • бездомних громадян
    • підприємств протезної галузі
    • реабілітаційних установ
    • територіальних центрів
    • будинків-інтернатів
    • навчальних закладів системи Мінсоцполітики та ін.
    • соціальних працівників (волонтерів)
    • медичних закладів, які забезпечують введення медичних довідок, даних про інвалідність та індивідуальних програм реабілітації
  • ведення переліку платних та безкоштовних соціальних послуг
  • облік договорів щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними засобами реабілітації та реабілітаційними послугами
  • забезпечення осіб з інвалідністю:
    • технічними засобами реабілітації
    • засобами складного та індивідуального протезування
    • реабілітаційними послугами
    • автотранспортом
    • санаторно-курортними путівками
    • телефонами
    • безкоштовними послугами з навчання водінню автомобілів тощо
  • облік надання соціальних послуг особам з інвалідністю та професійної підготовки осіб з інвалідністю
  • облік надання реабілітаційних послуг, що надаються реабілітаційними установами сфери Міністерства освіти і науки, Міністерства охорони здоров'я, інших центральних органів виконавчої влади, недержавних організацій тощо
  • анкетування громадян щодо якості їх забезпечення технічними засобами реабілітації;
  • заповнення та опрацювання статистичних звітів
  • інформаційна взаємодія з органами влади та організаціями, задіяними у сфері соціального захисту інвалідів, зокрема
    • Фондом соціального страхування України;
    • Пенсійним фондом України;
    • Укрзалізницею щодо перевірки права особи з інвалідністю на пільговий білет для проїзду в залізничному транспорті
    • Фондом соціального захисту інвалідів тощо
  • формування звітності
  • ведення довідників та ведення користувачів ЦБІ

ЦБІ – централізована система, що складається з:

  • єдиної центральної бази даних
  • локальних клієнтських робочих місць працівників Мінсоцполітики та відділень Фонду захисту інвалідів
  • веб-клієнтів віддалених користувачів по всій території України – фахівців з управлінь соціального захисту населення, відділень Фонду захисту інвалідів, працівників підприємств із забезпечення технічними виробами реабілітації; медичних закладів щодо введення медичних даних (медичні довідки, дані про інвалідність, індивідуальні програми реабілітації), працівників реабілітаційних установ тощо.

Також реалізовано та впроваджено Електронний кабінет особи з інвалідністю (https://ek-cbi.msp.gov.ua/), який передбачає:

  • доступ громадянам до електронного кабінету за кваліфікованим електронним підписом (КЕП)
  • особам, зареєстрованим в ЦБІ, надано можливість подачі заяв про потребу в забезпеченні технічними засобами реабілітації (ТЗР)
  • особам, які відсутні в ЦБІ, надано можливість подачі заяви на первинну реєстрацію в ЦБІ
  • можливість надсилання особам з інвалідністю в електронний кабінет повідомлень про результат розгляду заяви про забезпечення ТЗР
  • доступ до інтерактивного каталогу ТЗР з розширеними фільтрами
  • можливість надсилання інформаційних повідомлень з ЦБІ на електронну скриньку при виникненні подій, про які необхідно повідомити особу з інвалідністю
  • проведення опитування осіб з інвалідністю щодо стану забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації та оцінки якості наданих послуг тощо

Масштаб системи:

  • кількість користувачів – понад 3,5 тисячі
  • кількість осіб, які обліковуються у системі – понад 2,4 млн.

Рішення та продукти: