Інформаційні системи для корпоративного та державного управління
Замовник: Пенсійний фонд України
Роки реалізації: 2012 - 2022
Галузі: Державне управління

https://portal.pfu.gov.ua/

Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України є одним з найбільш популярних державних веб-ресурсів, що на практиці реалізує концепцію електронного урядування (eGovernment).

Він реалізує широкий спектр функціоналу, який дозволяє взаємодіяти з Пенсійним фондом дистанційно – від отримання довідок до подання заяв на призначення пенсії.

Веб-портал ПФУ надає послуги наступним категоріям користувачів:

  • громадяни:
    • застраховані особи
    • пенсіонери
  • страхувальники
  • спеціалісти банківських установ
  • представники різних державних установ

Для кожної категорії користувача розроблений окремий особистий кабінет, що передбачає наявність визначених прав доступу та доступного функціоналу.

Система захисту інформації передбачає 6 способів входу на Веб-портал, основними з яких є кваліфікований електронний підпис (КЕП), Інтегрована система електронної ідентифікації ID.GOV.UA та Дія.Підпис.

Загалом Веб-портал ПФУ надає більше 40 електронних послуг.

Відкрита інформація Веб-порталу передбачає:

  • перегляд інформаційних та контактних даних органів ПФУ
  • перегляд звітності за даними Електронного реєстру листків непрацездатності (ЕРЛН)
  • пошук листка непрацездатності по його номеру та отримання неперсоналізованої інформації по листку непрацездатності
  • верифікація (перевірка) електронних документів, виданих в ПФУ
  • оцінка якості роботи ПФУ

Громадянам надається можливість:

  • переглянути персональну інформацію, наявну в ПФУ:
    • персональні дані користувача
    • страховий стаж
    • заробітну плату
    • дані щодо пенсії (для пенсіонерів)
    • звернення, подані в ПФУ, та стан їх обробки
    • документи, сформовані за зверненням до ПФУ
    • повідомлення, надіслані з ПФУ
    • дані електронної трудової книжки (ЕТК)
    • листки непрацездатності
  • подання документів до ПФУ, не пов’язаних з питаннями призначення пенсії:
    • заява на дистанційне інформування
    • запит на отримання електронних документів
    • анкета на зміни персональних даних в Реєстрі застрахованих осіб (РЗО)
    • відомості про трудові відносини
    • звернення – питання, пропозиції, клопотання, скарги
    • запит на отримання паперових документів
    • запис на прийом до ПФУ
  • подання запитів до ПФУ, пов’язаних з питаннями призначення пенсії:
    • заява на призначення пенсії (4 види)
    • заява на перерахунок пенсії (для пенсіонерів)
    • заява про внесення змін до пенсійної справи (для пенсіонерів – 5 видів)
    • заява на недоотриману пенсію
    • заява на допризначення пенсії у зв’язку з наданими додатковими документами
    • заява на виготовлення електронного пенсійного посвідчення
    • заява на виготовлення паперового пенсійного посвідчення
  • прогнозний розрахунок пенсії з використанням функціоналу пенсійного калькулятора та персональних даних особи, накопичених в ПФУ.

Страхувальникам надається можливість:

  • переглянути інформацію, наявну в ПФУ:
    • загальні дані страхувальника
    • звернення, подані в ПФУ, та стан їх обробки
    • документи, сформовані за зверненням до ПФУ
    • повідомлення, надіслані з ПФУ
    • звіті дані страхувальника
    • листки непрацездатності
    • відомості про трудові відносини
    • список осіб відділу кадрів, яким надається право працювати в особистому кабінеті страхувальника на Веб-порталі, з можливістю доповнення списку
  • подання документів до ПФУ:
    • запит на отримання електронних документів
    • відомості про трудові відносини на співробітників страхувальника
    • звернення – питання, пропозиції, клопотання, скарги
    • запит на отримання паперових документів
    • запис на прийом до ПФУ.

Спеціалістам банківських установ надається можливість здійснювати операції по забезпеченню пенсійних виплат.

Представники різних державних установ можуть здійснювати запити відповідно до наданих повноважень.

Веб-порталом ПФУ користується більше 10 млн. громадян України.

Популярність ресурсу підтверджується статистикою його використання.

Так, для прикладу, за перше півріччя 2022 року:

  • сформовано довідок з QR-кодом: 3,8 млн.
  • подано заяв на призначення пенсії: 33,8 тис.
  • подано заяв на перерахунок пенсії: 11,8 тис
  • подано анкет застрахованої особи для внесення/зміни/уточнення даних у Реєстр застрахованих осіб: 14,7 тис.
  • зареєстровано електронних звернень: майже 57,4 тис.
  • зареєстровано запитів на підготовку паперових документів: 1,6 тис.
  • здійснено записів на прийом: 1,2 тис.

Веб-портал ПФУ, враховуючи його високе суспільне значення, є темою для чисельних публікацій в засобах масової інформації та в мережі Інтернет.