Веб-портал електронних послуг ПФУ
Веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України є одним з найбільш популярних державних веб-ресурсів, що на практиці реалізує концепцію електронного урядування (eGovernment).
Він реалізує широкий спектр функціоналу, який дозволяє взаємодіяти з Пенсійним фондом дистанційно – від отримання довідок до подання заяв на призначення пенсії.
Веб-портал ПФУ надає послуги наступним категоріям користувачів:
- громадяни:
- застраховані особи
- пенсіонери
- страхувальники
- спеціалісти банківських установ
- представники різних державних установ
Для кожної категорії користувача розроблений окремий особистий кабінет, що передбачає наявність визначених прав доступу та доступного функціоналу.
Система захисту інформації передбачає 6 способів входу на Веб-портал, основними з яких є кваліфікований електронний підпис (КЕП), Інтегрована система електронної ідентифікації ID.GOV.UA та Дія.Підпис.
Загалом Веб-портал ПФУ надає більше 40 електронних послуг.
Відкрита інформація Веб-порталу передбачає:
- перегляд інформаційних та контактних даних органів ПФУ
- перегляд звітності за даними Електронного реєстру листків непрацездатності (ЕРЛН)
- пошук листка непрацездатності по його номеру та отримання неперсоналізованої інформації по листку непрацездатності
- верифікація (перевірка) електронних документів, виданих в ПФУ
- оцінка якості роботи ПФУ
Громадянам надається можливість:
- переглянути персональну інформацію, наявну в ПФУ:
- персональні дані користувача
- страховий стаж
- заробітну плату
- дані щодо пенсії (для пенсіонерів)
- звернення, подані в ПФУ, та стан їх обробки
- документи, сформовані за зверненням до ПФУ
- повідомлення, надіслані з ПФУ
- дані електронної трудової книжки (ЕТК)
- листки непрацездатності
- подання документів до ПФУ, не пов’язаних з питаннями призначення пенсії:
- заява на дистанційне інформування
- запит на отримання електронних документів
- анкета на зміни персональних даних в Реєстрі застрахованих осіб (РЗО)
- відомості про трудові відносини
- звернення – питання, пропозиції, клопотання, скарги
- запит на отримання паперових документів
- запис на прийом до ПФУ
- подання запитів до ПФУ, пов’язаних з питаннями призначення пенсії:
- заява на призначення пенсії (4 види)
- заява на перерахунок пенсії (для пенсіонерів)
- заява про внесення змін до пенсійної справи (для пенсіонерів – 5 видів)
- заява на недоотриману пенсію
- заява на допризначення пенсії у зв’язку з наданими додатковими документами
- заява на виготовлення електронного пенсійного посвідчення
- заява на виготовлення паперового пенсійного посвідчення
- прогнозний розрахунок пенсії з використанням функціоналу пенсійного калькулятора та персональних даних особи, накопичених в ПФУ.
Страхувальникам надається можливість:
- переглянути інформацію, наявну в ПФУ:
- загальні дані страхувальника
- звернення, подані в ПФУ, та стан їх обробки
- документи, сформовані за зверненням до ПФУ
- повідомлення, надіслані з ПФУ
- звіті дані страхувальника
- листки непрацездатності
- відомості про трудові відносини
- список осіб відділу кадрів, яким надається право працювати в особистому кабінеті страхувальника на Веб-порталі, з можливістю доповнення списку
- подання документів до ПФУ:
- запит на отримання електронних документів
- відомості про трудові відносини на співробітників страхувальника
- звернення – питання, пропозиції, клопотання, скарги
- запит на отримання паперових документів
- запис на прийом до ПФУ.
Спеціалістам банківських установ надається можливість здійснювати операції по забезпеченню пенсійних виплат.
Представники різних державних установ можуть здійснювати запити відповідно до наданих повноважень.
Веб-порталом ПФУ користується більше 10 млн. громадян України.
Популярність ресурсу підтверджується статистикою його використання.
Так, для прикладу, за перше півріччя 2022 року:
- сформовано довідок з QR-кодом: 3,8 млн.
- подано заяв на призначення пенсії: 33,8 тис.
- подано заяв на перерахунок пенсії: 11,8 тис
- подано анкет застрахованої особи для внесення/зміни/уточнення даних у Реєстр застрахованих осіб: 14,7 тис.
- зареєстровано електронних звернень: майже 57,4 тис.
- зареєстровано запитів на підготовку паперових документів: 1,6 тис.
- здійснено записів на прийом: 1,2 тис.
Веб-портал ПФУ, враховуючи його високе суспільне значення, є темою для чисельних публікацій в засобах масової інформації та в мережі Інтернет.