Центральний електронний архів

Продовжуємо розповідати про наші проєкти у сфері створення великих інформаційних систем для державного управління. 

Центральний електронний архів (ЦЕА) - проєкт для Пенсійного фонду України.

ЦЕА - є підсистемою Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України (ІКІС ПФУ). Система призначена для накопичення, довгострокового зберігання та надання доступу до електронних документів пенсійної системи України. Простими словами, це інноваційна система, яка вже п'ятий рік поспіль дозволяє зберігати величезний обсяг даних, пов'язаних з роботою ПФУ.  А це на хвилинку понад 150 ТБ!

Що саме можна знайти у ЦЕА? 

  • скан-копії первинних документів, з якими громадяни приходять на прийом до органів ПФУ, або які подають через Вебпортал електронних послуг; 
  • електроні документи, які створюються в процесі функціонування ІКІС ПФУ (довідки, витяги, звіти…);
  • переведені в електронну форму паперові документи пенсійних справ, які оцифровуються в процесі функціонування системи ретроконверсії ПФУ.

ЦЕА вніс ряд важливих покращень у функціонування пенсійної системи в Україні:

  • перехід до безпаперових технологій (PaperLess); 
  • поступову відмову від величезних паперових архівів пенсійних справ;
  • мінімізацію ризиків та проблем, пов’язаних з паперовими архівами: втрата документів, витоки персональних даних, значні витрати часу на роботу з паперовими копіями документів, необхідність в пересилці пенсійних справ при зміні пенсіонером місця проживання;
  • забезпечення екстериторіального принципу обслуговування громадян (пенсійна справа доступна в будь-якій точці України).

ЦЕА є прикладом використання сучасних технологій для покращення роботи державних органів, і надання кращих послуг громадянам України.