Система управління фінансами «Електронний бюджет ПФУ»
Система управління фінансами «Електронний бюджет ПФУ» побудована на базі підсистеми Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду України (ІКІС ПФУ) «Фінансова звітність».
Система управління фінансами здійснює автоматизацію процесів планування та здійснення видатків на виплату пенсій та допомог:
- формування потреби в бюджетних коштах на виплату пенсій та допомог
- формування розподілу бюджету (за даними потреби)
- агрегацію виплатних відомостей на виплату пенсій та допомог на центральному рівні
- централізоване формування платіжних доручень на виплату пенсій та допомог з можливістю гнучкого вибору відомостей для включення в платіжне доручення
- формування та направлення в уповноважені банки та АТ «Укрпошта» реєстрів виплатних відомостей, що включені в платіжні доручення
- обробку інформації від банків щодо опрацювання відомостей на виплату, проведення виплат та інформації щодо невиплачених коштів
- отримання інформації щодо повернених коштів
- автоматичну та ручну ідентифікацію повернених коштів для автоматичного рознесення по особовим рахункам отримувачів пенсій та допомог
- формування аналітичної звітності щодо фінансування пенсій та допомог, повернених коштів та стану їх ідентифікації
- формування звітів щодо потреби в коштах
- формування різнопланової оперативної, аналітичної та статистичної звітності як по регіональним підрозділам, так і по ПФУ в цілому
Проведення платіжних доручень здійснюється через систему бухгалтерського обліку ПФУ.
Перехід до використання централізованої системи управління фінансами дозволив кардинально скоротити витрати на адміністрування процесів пенсійних виплат (фактично, їх здійснює одна особа на всю Україну, замість декількох працівників в кожному управлінні раніше), підвищити керованість та контроль за процесами фінансування пенсій, виключив людський фактор, а також забезпечив ПФУ оперативною та розгорнутою аналітикою.